RSS Feed

Поезија

Milosava_MijovicМилосава Мијовић

библиотекар

ОШ „Карађорђе“ Остружница, Београд

milosavamijovic@yahoo.com

О себи

Понекад упловим у свој свет. Отуда вирим. Видим нешто што је било и нешто што ће бити. Све то није баш тако, а може и бити некако. Увек се јежим, на бодљама се котрљам. Ширим усне јер се радујем. Ширим руке – можда полетим. Саплићем се – покушавам да играм.

Посетила сам:

многе читанке: за 1, 2, 3, 4, 7. разред,

многе антологије песама за децу,

многе часописе.

Библиографија:

  • Да ме бубе не изгубе – песме за децу
  • Игра мрава – игрокази
  • Река речи – песме за децу
  • Крилати дечаци и несташне клинке – песме и приче за децу

Написала сам и многе књиге за одрасле (да се не наљуте):

  • На полеђини неба
  • Мјесец уцртава ликове (хаику)
  • Висок пут
  • Баладе о Радивоју
  • Прозори

(Из књиге „Крилати дечаци и несташне клинке“ 2011)

Река речи

Речи су обичне                   Речи су цветови

И необичне,                         Што се бокоре,

Оне су просте                      Оне су светле,

И савршене.                         Оне нам зоре.

Увредљиве,                          Видљиве су,

Заједљиве,                            Невидљиве,

Бритке,                                  Сретне, спретне

Гипке,                                     И паметне.

Горке,                                     Речи су могуће

Слатке,                                  И немогуће,

Стрпљиве,                             У пола дана,

Брбљиве…                             У свануће.

Речи су сјајне,                      Уме да разболи

Некада тајне,                        И да лечи

Некад се мисле,                   Једна реч,

Некад говоре,                       Река речи.

Садрже похвале

Или прекоре.

(Из истоимене књиге, 2007. – код издавача Клет је послужила за име Читанке – РЕКА РЕЧИ, за трећи разред. )

Сунце

Сунце греје

свет се смеје.

Сунца нема

свет се спрема

да задрема.

(ЧИТАНКА ПРИЧАНКА, за први разред, Завод за уџбенике, 2003)

Сова

У крошњи јелике

сјаје очи велике,

у полутами,

у осами,

плете венац

од мудрости

и снова.

Преко дана мудрица,

ноћу је вештица

што живи од лова,

мишеви је зову:

грозоморна сова.

(ЧИТАНКА ПРИЧАНКА, за први разред, Завод за уџбенике, 2003)

Игра

Руку узмеш, руку даш,

Наместиш се како знаш

Па весело заиграш

Завртиш се баш, баш.

Хоп, хоп, ногицама

Маши, маши ручицама

Врти, врти главицама

Насмеши се усницама.

Лицу лице приближиш,

Место с другом промениш

Руку узмеш, руку даш,

Све остало ти већ знаш.

Хоп, хоп, ногицама

Маши, маши ручицама…

Весело прасе

Јесте необично,

Али зна се

Ја сам обично

Весело прасе.

Волим да се чешкам,

Да мутим сокове,

Да гризем штапове,

Да једем сосове.

Кад добијем нешто

Волим да је веће,

Изнудим то вешто

Због среће прасеће.

Кад идем у шетњу

Отркивам хирове

Подно зимзелени

Тражим жирове.

Необично јесте

Ал` ипак, зна се

Ја сам обично

Весело прасе.

Дебели мачак

Био је јак, угледан, фин

Тај мачак, мачурин

Док није сео

И пуно јео

И причу плео

Део по део

Наш главни борац

Наш мачорац

Наш љубиша

Мачор – мачкиша,

Није био

Тако дебео.

Ал кад се једном

Са друштвом срео

На вашаришту

На мишаришту

Па причу прео

Баш засео

Јео и јео…

Свој је таван

Са ума смео

Постао јаван

За округ цео

А и важан.

Више чак није

Ни мало прео

Наш угледни

Дебели мачак.

Како пишем песму

Ако приметите да стењем

И да се порађам

Ја нешто обликујем

У нечему се догађам.

Ако осетите, брижни,

Да дишем и не дишем,

Није опасно, стрпљиво,

Ја само песму пишем.

Ако ми казујете нешто

А ја се снебивам и лутам,

Слушам вас ја, слушам,

Кроз песму вас гутам.

Лек за баку

Желим некако да направим лек

Да баки продужим век,

Јер ко то може да одоли

Кад она каже – све ме боли.

Ићи ћу кроз шуме, проћи ћу планине,

Донећу траве са висине.

Још ћу пажљиво поред реке

Набрати за баку биљке неке.

Ја ћу тражити плодове зелене

Па ћу цедити сокове – мелеме

И куваћу јој чајеве мирисне

Док бака оснажи и док врисне:

Здрава сам!

Чила!

Излечила ме је

Унука мила!

Оставите одговор

