RSS довод

Књига

Tatjana_Radivojevic

Татјана Радивојевић

ОШ „Бранко Пешић“, Земун

ospesic@gmail.com

У старим индијским еповима стоји запис да се три најсветије ствари налазе: на грудима жене, на леђима коња и на страницама добре књиге. Ову древну изреку сматрам човекољубном и истинитом. Мајчино рајско пиће је најслађа посластица коју тек рођено биће у животни плам претвара. На леђима коња човек је прокрстарио многе пределе и упознао многе земаљске чари. Књига, о којој желим да пишем, најбољи је мој учитељ и пријатељ. У њој се речи кују и слажу у чудотворни мозаик на свим језицима света. Књига је љубав, а љубав је најчешћа тема у књижевности.

Поезије не би било да нема љубави, као што не би било ни трага о великим љубавима да нису уписане и узидане у поезију. Све је то велики дар књиге. Највећи дар за мене био је освојени тајанствени Буквар, а потом прва читанка. И данас ми кроз мисли лете стихови:

„Хајд` мудраче мали ђаче,

Сад већ знадеш многа слова,

Отвори ме – ја сам књига посве нова.

Сва сам пуна од корица до корица,

Ево прича и песмица;

Казаћу ти триста чуда са страница.“

То су речи које су у мени упалиле прву искру читалачке радости; оне милују мој слух и позивају ме на свакодневно дружење са књигом.

Књиге су састављене од више форми у којима писци и песници исписују странице радости и туге, укрштају сумње, воде дијалоге, често тражећи космичке корене људске судбине.

И тако, од прочитане прве песме, у мени таји недокучива веза са књигом. Она ме спаја са вековима, истинама и људима.

Лепа књига је као и душа новорођенчета, безазлена и добронамерна. Истина, има и оних књига у којима је приказан духовни и морални неред. Читајући такву књигу, трудим се да је што пре заборавим. Лепе, поучне књиге чувари су мога бића, а сваку реч чувам да је негде не изгубим.

Књига је најискренији саговорник, она је отворена прича за све нас под овом облачном земаљском сфером; у разједињеном свету сједињује, у мржњи враћа љубав, у рату проповеда мир, у неправди ублажује бол, у немоћи буди наду. Њен пут је пут хуманости, и зато ЉУБИМО ДОБРУ КЊИГУ.

Оставите одговор

